torsdag 26 juni 2008

Fredrik Malms tal från demonstrationen 2006 bara lögner?

Måste bara hjälpa till att sprida nedanstående video på hycklaren Fredrik Malm. Jag minns mycket väl den där demonstrationen på Mynttorget främst mot razzian mot Piratebay och jag mindes tom delar av Malms tal som jag tyckte var ett mycket bra tal. Jag minns hur han inledde med de där orden att det inte var varje dag som han stod under en massa röda fanor och talade, men att han gjorde det ändå för att han tyckte detta var viktigt. Och det är helt rätt, den här frågan är viktig och den går liksom ovanpå eller utanför den traditionella höger/vänster-skalan. Ingen vill ha massavlyssning och övervakning av alla medborgare, frågan förenar därför alla demokratiskt tänkande människor. Så vad hände med Malm och de andra ungliberalerna, eller ens de gamla liberalerna? HUR fan kunde de bli så jävla fel? Är allt Malm säger i videon från 2006 bara ordbajsande och tycker han redan där egentligen precis tvärtom? Eller började han tycka tvärtom när han kom in i riksdagen och hotades med partipiskor och dylikt? Var det partimobbingen han var rädd för?


Hyckleriet kan inte bli tydligare. Sprid den här filmen! Jag hittade den på Motbilder. Alla svenska medborgare bör veta att någonstans i vår riksdag ligger något och ruttnar och stanken blir bara värre och värre så länge inte medborgarna agerar, så länge vi inte diskuterar vår demokrati på allvar och de problem som omgärdar den.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det klippet hade jag aldrig sett förut, vilket himla hyckleri. Var det bara ett spel för gallerierna eller?

Tacka vet jag Folkpartiet som det var under Bengt Westerberg.

Ida sa...

Pastey, jag känner mycket solidaritet och värme mellan alla bloggare under FRA-chock, vänster o höger, blåa o röda = alla reagerar nästan likadant, alla är eniga och fick mycket stöd av journalister utanför alternativ media :o)

Underbart, va..?
Videon är värd att gå runt. Jag trodde att du såg den tidigare.
Jag brukar ofta råna Hampus blogg :o)
Från din blogg tog jag info om demo på lördag!

Swimsuit Issue sa...

rock pilgrimages: Jag tror många i Fp just nu längtar tillbaka till Westerbergs dagar.

Ida: Nej jag hade inte sett att någon lagt ut den fören nu, men jag var ju där 2006 som sagt. Fantastiskt bra att någon lagt upp den iaf.

Skicka en kommentar

- Håll er till blogginläggets ämne.
- Inga långa drapor. Länka hellre till er egen blogg isf.
- Tänk på netiketten.
- Rasister och sionister kan dra åt helvete.