lördag 21 juni 2008

Uppmaning: Gå på FRA demonstrationerna!

Jag, liksom en stor del av bloggosfären, har fått något av FRA-tunnelseende just nu. Jag anser ändå detta tunnelseende vara berättigat. Jag ska inte behöva tveka en sekund över vad eller hur jag vill uttrycka mig, och jag ska framför allt inte behöva undra över hur en politiker eller tjänstemän på FRA kan komma att tolka det jag skriver. Jag vet att jag förmodligen kan skriva på och leva mitt liv som vanligt även efter hösten 2008, men poängen är att jag ska veta att jag kan vara övervakad och därmed internalisera ett annat beteende. Det kan inte finnas någon bloggare eller journalist, eller någon kritiskt tänkande medborgare som inte oroas av FRA-lagen!

Många, många, många bloggare skriver bra och kritiskt om FRA och regeringen just nu. Det är bra. Det här är en liten blogg med få läsare men alla strån till stacken som det heter, så därför uppmanas alla att delta i de kommande dagarnas protestaktioner. Jag kommer vara bortrest och missa de flesta i början av veckan men jag har förhoppningen att vara med på demonstration lördagen den 28 och bananrepublikfesten 2a juli. Opassande har en lite samanställning av aktiviteter. Och jag hoppas att den 28e blir den jättedemonstration som jag hoppades på i förra inlägget! Kampen har bara börjat, lagen måste rivas och denna perversa antidemokratiska övervakningsregering måste bort! Statsråden som sitter i den borde aldrig tillåtas sitta i regering igen, helst aldrig sätta sin fot i riksdagen igen!


Reinfeldts kompis George Bush verkar för övrigt hålla övervakning- och maktmissbrukarfanan högst av alla, i vanlig ordning.
SvD 1, 2 3. DN 1 och Centern "upplyser" arbetsgivare om bloggare som ber Centerpartister att dra åt helvete.

FRA-tunnelseendet har dock inte tagit över helt. Läs Rawia om att de Israeliska bosättarfanatikerna nu sätter eld på palestiniernas jordbruk och olivträd vid västbanken. Hade Hamas, eller någon annan rörelse börjat bränna Israelisk mark, vad tror ni hade hänt då? Man vågar knappt tänka på det bisarra övervåld som skulle brukats av Israelerna mot hela den palestinska befolkningen i ett sådant läge.

Bndra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra krönika! Hoppas du fortsätter att kritisera lagen. Glöm inte bort demonstrationen den 28/6 på sergels torg i stockholm. Tidpunkt: 12.00.

Swimsuit Issue sa...

Jo jag siktar på den 28e! Hoppas på massiv uppslutning från varje demokratiskt tänkande människa!

Skicka en kommentar

- Håll er till blogginläggets ämne.
- Inga långa drapor. Länka hellre till er egen blogg isf.
- Tänk på netiketten.
- Rasister och sionister kan dra åt helvete.